jag borde få risktillägg

Pustar ut!
Har jobbat hela förmiddagen. Klippte gräset.
Dagen börjar inte bra kan jag ju säga!! När jag kommer till jobbet så cyklar jag genom grinden. Precis vid busen, där jag ska cykla står en j*vla måsunge, och när jag tittar upp kommer pappa/mamma i full fart mot mig.. Duckar och trampar som attan för att snabbt komma under tak..
När jag sedan har hämtat gräsklipparen så måste jag i princip gå samma väg för att komma till gräsmattan, där jag klipper. TROR NI INTE MÅSUNGEN STÅR KVAR OCH PIPER? Jodå, självklart. Men denna gången har föräldrarna inte några jättehökögon. Jag går förbi och svär åt fågeln och mumlar att "du kan ju iallafall förvana mig om att du står där". Haha, precis, han höll med och skulle tänka på det till nästa gång! ;)
Sen när jag ska hem och har hämtat min cykel så måste jag förbi busken IGEN. Ja, då står alla !!!!!!3!!!!!! ungarna där. Åh, mitt tålamod var nere. Såklart kommer mamman/pappan och jag får cykla i 190 km/h. Det gick himla fort, för jag höll på att köra på hunden som kom galopperande ut ifrån skogen. (jag vet att inte en hund galopperrar men detta är en liten kortbent hund, som är för fet för att springa ordentligt)
Jag stannar och kollar ifall ägaren hade tänkt komma ut ur skogen, men nej! Samtidigt morrar hunden och jag trampar iväg i 190 km/h IGEN!
Om den du, den feta hunden läser detta så vill jag bara säga: JAG FÖRSÖKTE HJÄLPA DIG, OK?!!?!?!?!?!?
Det jag vill ha sagt är att jag borde ha MINST dubbelt betalt för att jobbet utsätter mig för risker. D.v.s att djur morrar och attackerar mig! ;)

Okej, nu låter det som att jag hatar alla djur osv, men tvärtom. Jag är en riktig djurvän! Blir bara arg när vissa personer (i detta fall djur) befinner sig på helt fel plats vid fel tidpunkt..
Nä, nu ska jag inte vara butter och sur, för jag ska träffa pappa nu! :) Måste fixa till mig lite!
Skriver ikväll! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0